fredag den 2. april 2010

Munden fuld af sukker

I mandags klokken alt for sent lavede jeg marengs, noget af tiden fik jeg selskab af både min mand og kat der begge var nysgerrige.
Men det meste af tiden brugte havde jeg godt selskab i form af et af Sara Blædels krimi-værker.






Opskrift på marengs: (Jeg brugte)
4 æg
og 200 gram sukker. (50 g. sukker pr. æggehvide)

Først deler man æggene og beholder æggehviderne, som man pisker til de er faste, man skal kunne vende bunden i vejret på skålen.
Derefter pisker man sukkeret i, 3 store spiseskefulde af gangen.
Når alt sukkeret er pisket i, pisker man i yderligere 10 minutter.

Derefter ligger man "dejen" over på bagepapir i "klatter", har man en sprøjtepose kan den med fordel anvendes.
Man kan selvfølgelig også pimpe marengsene op med farve og smag.

De bages i en ovn ved 120 grader, i 45 min- 1 time.
Tag dem ud når de begynder at revne og slipper bagepapiret.

-Hvor meget denne portion bliver til i marengs? Det aner jeg ikke, for de størrelser jeg laver dem i er vist udenfor kategori. Men mange! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar