søndag den 25. juli 2010

Bolsjer DIY

Jeg syede for noget tid siden nogle boljser, og fik nu lyst til at lave en DIY.

1. Først klipper man stoffet ud til boljserne, det heldige ved bolsjer er at de slet ikke behøver have samme størrelse, så det er frit for hvordan man vælger at klippe.

2. Da jeg er doven bukker jeg stof-firkanterne på midten, så de ligger ret mod ret og smækker en nål i, så er der en side mindre at sy (;

3. Først syer jeg den lange side.

4. Efterfølgende bukker jeg stoffet, så den lange syning ligger i midten og udglatter syningen (Er man pernitten kan man selvfølgelig bruge et strygejern)
Så smækker jeg en nål i og syr den korte side.

5. Når den lange og den ene korte side er syet sammen, vender jeg retsiden udad, så syningerne vender indad.

6. Der puttes fyld i bolsjet.

7. Nu skal boljset "lukkes sammen". Der skal syes på den modsatte led af hvad man gjorde på den anden korte side, jeg bukker altid lidt af stoffet ned i boljset, da syningen så bliver pænere (Det er dog lidt besværligt, men bliver nemmere hvis man lige laver et lille klip ned i begge sider).

8. Når man har syet den sidste korte side (i hånden) så har man søreme et bolsje :)

Og så kan man jo forsætte til man kan fylde et glas med stof-godter (;

1 kommentar: