mandag den 22. november 2010

Mit yndlingslegetøj

Her den anden dag sad jeg og tænkte over hvad jeg egentlig legede med dengang jeg var lille.

En af storfavoritterne var Polly Pucket, som vi havde i massevis


Og eftersom jeg delte værelse med min storebror en del af min barndom har jeg også leget med de lidt mere drengede sager, en af favoritterne var klart Mighty Max.


Pound puppies, pur-r-ries og bunnies har også været en af de ting der bare var en anelse bedre end alle de andre sager, de fandtes i mange størrelser, jeg havde flest af dem i mini og så var jeg så heldig, at jeg også havde dem i en "polly pucket lignende" udgave.

Det næste stykke legetøj, den noget specielle Dinosaur Sinclair Baby. har jeg faktisk stadig og jeg kan stadig ikke finde ud af om den er charmerende eller tudegrim, men den oser af barndom.

Chupa Caps og Pogs samlede vi i stor stil derhjemme, egentlig tror jeg ikke vi brugte dem til det spil de var beregnet til, men vi havde dem liggende i tykke mapper


Af udendørs legetøj er noget af det jeg husker bedst de rulleskøjter man kunne have uden på skoene, det var skidesmart når man skulle en tur på legepladsen

Og Super Soakeren, den har vel en plads i hjertet ved alle 80'er-90'er børn.


Det bliver spændende at se hvad lillepigens kan sætte på sin liste over godt legetøj engang om 20 år fra nu.

2 kommentarer:

  1. Fantastisk indlæg!!

    Hvor er der mange gode minder, som jeg har glemt :(
    jeg har faktisk haft alt du fremviser, undtagen drengelejetøjet. og ligesom hos dig, var Polly pocket og de der hunde (med samme funktion som polly pocket) bare det bedste! dog er my little pony også helt igennem vidunderligt!

    SvarSlet
  2. :)!

    Og nogle af tingene havde jeg også glemt alt om, indtil jeg lige fik rodet lidt op i hukommelsen (;
    Og du har helt ret, My little pony er bestemt ikke at kimse af :)

    SvarSlet