onsdag den 22. december 2010

Hvad en gravid tænker..

I dag stod den på jordemoderbesøg og det er tredje sidste gang vi skal derind (alt efter hvornår Alberte vælger at ankomme).
Når man er så langt i sin graviditet som jeg er, så kan de åbenbart slet ikke få nok af ens selskab, så nu skal jeg derind hver 14 dag, jojo.

"Hvordan har du det?"
-"Jeg har det fint"
"Så du har heller ikke halsbrand og sådan?"
"-Ork jo"
"Har du noget du tager imod det?"
"-Ja, det har jeg"
"Så skal du i hvert fald have købt noget her inden al julemaden"

Høhø.. Det er altså ikke altid hun hører hvad man siger (;

Efterfølgende skulle hun mærke på baby, og hold da fest!
Jeg er da langt mere øm, end jeg gik og troede, men skatten lå som hun skulle og havde sat sig fast (dygtig dygtig) og jordemoders vægtskøn lå på 2700 g... Så det kan man jo ikke klage over :) Hjertelyd og aktivitetsniveau var helt perfekt, symfysemålet var som det skulle være og jeg fik ros for at passe godt på den bette..
Tjoooooo, pt. passer hun jo egentlig sig selv.

"Og der var ingenting i din urin.. nej, vent, har jeg fået den?"
"-Nej"
"Hvad var det så jeg smed ud?"
"-Tjaaa (;"

Ellers fik jeg lidt gode råd med på vejen..
"Nu her hvor der er julemiddage og sådan, så kan du altså ikke holde til at sidde på en stol i 5 timer"
-"Eh, neeej?"
"Så du skal sørge for at komme op og gå.. og så skal du hen og ligge lidt, men det kan folk altså også godt forstå, du er jo HØJgravid!"

" Og hvis der opstår noget her i juledagene, så skal du ikke ringe til lægevagten, så kommer du bare til at sidde i timevis, og når de så ser at du er gravid, så vil de slet ikke have noget med dig at gøre, ring til fødegangen!"

-Javel! (;

Jordemoderen er i øvrigt super kompetent, men hun er altså også i den grad distræt, og det et nu et eller andet sted meget charmerende..

Nu med 31 dage til termin, ubegribeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar