mandag den 24. januar 2011

Albertes fødsel

I går søndag d.23.01.2011 blev vi forældre til den skønneste lille pige.

Vi ankom til fødegangen ved 16-tiden, hvor jeg blev undersøgt, jeg var 4 cm. åben og fik en fødestue.
Mit blodtryk og min puls var skyhøj, så jeg blev koblet til diverse maskiner..
Vandet blev taget 17.30 og der blev sat en elektrode på Albertes hovede.
Veerne kom derefter med 2 minutters interval, ville gerne have været i vand som smertelindring, men måtte ikke grundet mit blodtryk.

Kl. 20.02 pressede jeg spontant og 17 min. senere så vi vores datter for første gang.
Jeg fik en indvendig hudafskrabning og blev syet med et par enkle sting.


Fra vi ankom til fødegangen til hun var født gik der kun 4 timer og 19 minutter.. Hun vejede 3270 g. og målte 51 cm.
Efter fødslen blev vi tilbudt ophold på patienthotellet, men valgte at tage hjem.. Så i går aftes ved 23-tiden trådte vi for første gang ind i vores lille hjem med vores skønne datter.

Fik af vide på fødegangen, at man skulle tro at jeg havde prøvet det før, og indrømmer gerne at jeg føler mig sejere end sej efter et stk. lynfødsel uden smertelindring.
Fik endog lov til at tage æren for hendes velformede hovede, da jeg fik hende presset ud så hurtigt (;

-Hun er en skøn lille dame med lange klaverfingre og en god appetit!

At blive forældre er uden tvivl det største i verden.

2 kommentarer:

  1. Årha hvor er hun skøn! Hvor er jeg glad på jeres vegne. :)

    SvarSlet
  2. Hvor er hun fin. Tillykke med hende.

    MVH
    Mette

    SvarSlet