onsdag den 19. januar 2011

Højgravid

-Et billede taget nede hos svigerforældrene (;

I dag har vi været til sidste jordemoderbesøg.. SIDSTE!
-Håber jeg..

I dag er jeg nået til 39+4.

Jordemoderen gav mig en "overtids-tid" d. 1.2 (Arrrrrrrrrrrrrrgh!)
Jeg håber i den grad, at jeg har født inden! Supermanden vil meget gerne ha' at jeg føder i denne uge, men min fornemmelse siger mig, at det først bliver næste uge, selvom jeg nu håber, at Supermanden får sin vilje (;

Jeg fik i øvrigt også besked på at ringe til sygehuset, hvis ikke jeg har født inden næste fredag, så skal vi nemlig til en scanning for at se, om alt er som det skal være.

Urinen var blank, symfysemålet lå lige på gennemsnittet, hjertelyden var super, hovedet er stadig hvor det skal være.. og vægtskønnet lød på 3300 g., så hun er formentlig en lille dame :)
Mit blodtryk lå på 156/84, men jeg ligger åbenbart bare i den høje ende, når det kommer til blodtryk.

Jeg er endnu ikke utålmodig, men jeg så gerne, at hun kom snarest.
Jeg glæder mig til at møde hende!
Og helt ærligt, så er min krop kommet dertil, hvor den virkelig ikke orker mere.. I dag da vi gik til og fra jordemoderen tog jeg en beslutning der hedder, at jeg IKKE skal ud og gå igen før fødslen eller hvis jeg skal til "overtids-undersøgelser".
At gå "langt" er åbenbart mere end hvad min krop synes den kan overkomme, det er så øv!
Fik så ondt på vejen, (På den der "av-for-helvede-nogen-bliver-ved-med-at-stikke-mig-med-en-kniv-i-højre-side-af-maven-måde") at jeg havde allermest lyst til at stampe i jorden som en hysterisk 4-årig og nægte at bevæge mig.

Godt jeg har Supermanden!

Ødemer er en dræber, nu har de sneget sig hele vejen op til mine knæ, grrrrr!

2 kommentarer:

  1. Det er simpelthen så spændende at følge med i jeres graviditet :)
    Der er så mange ting, som jeg er blevet opmærksom på. (Så kan jeg tage ekstra hensyn tin min søster når det kommer til hende)Så tak for det! :D

    SvarSlet
  2. Hehe.. Mange tak.. og det var da så lidt (;

    SvarSlet