lørdag den 25. juni 2011

En ode til min mor

Min mor fyldt 50 i går, og derfor et "lille" indlæg til hende.

100 ting jeg har lært af min mor;

1.At mødre kan se om hjørner.

2. At man ALDRIG bør anvende bouillon i mad (Det gør jeg dog alligevel)

3. At stor set al sygdom går væk af sig selv.

4. At lave verdens bedste suppe (Intet kan slå den)

5. At man ikke skal gøre sig skeløjet.. Øjnene kan sætte sig fast!

6. At det er min bedstemors skyld, når jeg bander.

7. At man bliver syg, hvis ikke man er klædt ordentligt på. (Løgn, løgn, løgn)

8. At mødre ALTID er klar til at give en hjælpende hånd med.

9. At man ikke må slikke på kniven.

10. At der er en grund til, at der er en gaffel på bordet.

11. At man er dum, hvis man går ud i solen uden solcreme på.

12. At lilla er fantastisk.

13. At nyde en god bog.

14. At man får firkantede øjne af at se fjernsyn.

15. At folk der følger med i Amerikanske talkshows er vanvittige.

16. At det er sundt at kede sig.

17. At kun dumme folk keder sig. (Hmm?)

18. At man ikke skal græde uden grund ("Så skal mor nok give dig noget at græde for")

19. At hvis man skal slås indenfor, må man gå ud.

20. At man skal tage jakken af, når man kommer ind, ellers fryser man når man skal ud.

21. At være tolerant.

22. At det er okay at sladre, så længe sladderen kommer videre til hende.

23. At man ikke får det bedre af at ynke.

24. At nej betyder nej.

25. At man ikke må le af folk, når deres computer ikke vil som de vil.

26. At ingen er perfekte.

27. At sko skal passe foden, inden man køber dem (Mine sko bliver dog altid gået til)

28. At man ikke må pege.

29. At noget af det mest ulækre er folk der spytter.

30. At man altid tørrer gulvet efter med en tør klud, ellers kommer der striber.

31. At man ikke skal finde sig i noget.

32. At man ikke skal udskyde noget man kan gøre i dag til i morgen.

33. At "fordi jeg siger det" er grund nok, når man er mor.

34. At man ikke må afbryde.

35. At det er lige meget hvad jeg laver, så længe jeg er glad.

36. At hun aldrig sover om eftermiddagen (Hun hviler bare øjnene)

37. At gnavere er farlige og ulækre. (Jeg synes nu vores marsvin er meget sødt)

38. At man godt kan sige:"Ja, det er flot" uden man behøver at kigge.

39. At hun er den eneste, der kan lave en god flæskestegs-sovs.

40. At man selv må bestemme hvad man stemmer (Dog BØR man stemme til venstre)

41. At hun ikke hedder mor, men faktisk har et navn.

42. At man kun må gå ud til navlen.

43. At vaske håret først og derefter kroppen.

44. At man IKKE må stable glas, så går de i stykker.

45. At små børn, uanset køn, skal have kort hår (Ihvertfald når de brokker sig under børstning)

46. At når det ringer for ørene, er det fordi der er en der tænker på mig.

47. At man kan hvad man vil.

48. At det hedder "grisetæer" når man tager skoene på omvendt.

49. At hækle.

50. At hvis man spiser kerner fra frugter, vil de vokse i maven på en.

51. At lave mad på ”slum”.

52. At le til maven kramper.

53. At dumme mennesker er folk der blev tabt af deres forældre, da de var børn.

54. At passe på mig selv.

55. At man ikke må lyve (Hvide løgne er dog helt okay).

56. At når man glemmer det man har tænkt sig at sige, så er det nok fordi det ikke er noget vigtigt.

57. At der skal gøres rent på badeværelset en gang ugentligt. (hahaha)

58. At hvis man trækker en pose nedover hovedet, vil man blive kvalt.

59. At man skal spørge inden man låner. (Det er jeg ikke god til)

60. At nålen skal under.. UNDER garnet når man hækler!

61. At det er uhøfligt at gabe ind i telefonen.

62. At alle mennesker er lige.

63. At være taknemmelig.

64. At man ikke kan vide, at man ikke kan lide maden, hvis ikke man har smagt på det.

65. At synge og elske Shubiduas sang ”Blå vogn”

66. At hvis man er for syg til at gå i skole, er man også for syg til at komme ud og lege.

67. At 111 er mere end bare et tal.

68. At man ikke skal bekymre sig om hvad folk synes om en.

69. At man kan brænde huset ned, hvis ikke man sætter hånden bag, når man skal slukke et
stearinlys.

70. At være overbærende.

71. At gamle mennesker kan stille træskoene hvis man forskrækker dem.

72. At det er okay at sende ens børn op på en stige og male, når man ikke selv tør.

73. At man ikke må køre en slikkepind rundt i munden.

74. At man kan være så klog, at man kun undvære hovedet.

75. At hvis man ikke selv ved det, hvem skulle så vide det?

76. At man ikke må sige sgu, for så kommer sgusgu-manden, og han slår sgu hårdt!

77. At man kan have lakrids mellem tæerne.

78. At være respektfuld.

79. At man IKKE behøver vende skeen om, når den er kommet ind i munden (Jeg har lært det
nu)

80. At man kan brække ryggen, hvis man bærer rundt på hinanden.

81. At man ikke må putte noget i munden, man har samlet op (Man ved jo ikke hvor det har
været!)

82. At man altid skal håbe på det bedste.

83. At man kan få en rugbrød, hvis man ikke er tilfreds med maden.

84. At hvis man ikke rydder op på sit værelse, så bliver ALT smidt ud.

85. At der findes noget der hedder ”daller-bank”.

86. At man skal tygge af munden inden man taler.

87. At være kreativ.

88. At hvis man er ligeglad er man aldrig glad.

89. At hvis man piller i sår, så går der betændelse i det! (Jeg har til dags dato pillet i alle sår jeg
har haft)

90. At hvis man leger med lyset så går strømmen.

91. At man ikke må glemme cowboybukser, man har lagt i klorin.

92. At ens hår dør.. DØR når man farver det!

93. At det kan være for koldt til at spise is. (Det gælder selvfølgelig kun børn)

94. At mødre bare behøver hæve stemmen.

95. At man komme til at skære sine fingre af med brødkniven, når man deler en bolle.

96. At man ikke slikke på metal udenfor når der er minusgrader.

97. At loppemarkeder altid er hyggelige.

98. At tattoveringer, uanset størrelse, placering og budskab er grimme.

99. At tale med en charmende jysk accent.
100. At elske, ubetinget.



-Min søde mor og jeg for et par år (eller mange) siden (;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar