fredag den 27. maj 2011

At falde i søvn

Jeg er IKKE klar, jeg er virkelig IKKE klar!

-Fra d.1 juni skal Alberte lære at falde i søvn.. Af sig selv!!!
Vi skal være konsekvente og måske endda lade hende græde lidt.. GYS!
Hidtil er hun blevet vugget i søvn.. Siden hendes koliktid har der været rigtig mange problemer omkring hendes søvn og vi har udelukkende kunne få hende til at falde hen ved hjælp af vugning, hvilket ifølge vores SP også har været det rette at gøre.. Men men men.

Nu er det slut.. Eller fra d.1 er det.
FUCK!




Jeg er allerede bange. Seriøst. Hun har temperament og jeg tror slet ikke hun tager det pænt, SP mente det kommer til at tage et par dage.

Really? Et par dage?
Nogen erfaringer? (Please, succeshistorier.. Bare en enkelt?)

2 kommentarer:

  1. det sagde vores SP også! men jeg var heller ikke klar. endte med at jeg vendte problemet med min svigermor som er total babyprofessor og med babyprofessor arbejde. Og hun sagde heldigvis at hun synes at det var for tidligt! pheww... så jeg droppede sundhedsplejerskens råd, og lod tingene komme af sig selv! og bertram han er nu af sig selv begyndt at falde i søvn på det tidpunkt hvor vi alligevel havde tænkt os at putte ham! Så jeg lader ham bare falde i søvn når han er træt! og indtil videre har det ikke givet nogle problemer udover at han vågner ved 3-4 time og brokker sig. Men det er vist mere noget med et tugerspring end det er putteritualet)... men det er nok ikke et fagligt accepteret råd! Men jeg er glad for min hjemmebruggede løsning!

    SvarSlet
  2. Det er nu ikke fordi vi skal putte hende på at bestemt tidspunkt, pt. falder hun i søvn mellem 21-22 og sover til 6-7 tiden, så det er egentlig fint nok.. (SP gav iøvrigt grønt lys for at hun stadig skal sove ved mig om natten, hurra)
    Det er mere hendes søvn i dagtimerne der er et problem, hun skal starte i dagpleje når hun er 8 måneder, og der skal hun ha' lært at falde i søvn af sig selv.. Lige nu falder hun ikke i søvn uanset hvor træt hun er, medmindre hun bliver vugget og det er vist en vane der skal brydes.. gisp.

    SvarSlet